Qi Gong Montse Gotsens

Classes de Qi Gong / Tai-txi

El Qigong (Txi kung) és una antiga pràctica corporal que forma part de la MTC (medicina tradicional Xinesa).

La paraula QiGong és el terme utilitzat actualment per referir-se als exercicis respiratoris Xinesos destinats a la salut, i

pot significar “Treball de l’energia”.

Podem dir que el Qi(Txi) és l’energia que està associada a la vida, al moviment, a l’aire, a la força vital, que circula a través de canals energètics que nodreixen el cos dels éssers vius, com un torrent que recorre tot el cos, tal i com ho fa la sang.

Hi ha un principi comú: L’entrenament de la ment i cultivar el Qi.

I en tot exercici de QiGong hi ha 3 components:

  1. El moviment o exercici corporal (que prepara el camí o autopistes per on circularà el Qi)
  2. El control de la respiració (és el motor del vehicle que transporta el Qi)
  3. L’entrenament de la ment (la ment és el conductor que dirigeix el Qi).

És a dir que el Qi gong consta d’una combinació de moviments suaus, lents i harmoniosos , compassats amb la respiració regulada, des de la nostra atenció e intenció, destinats a equilibrar i enfortir la circulació del Qi; netejant tota la xarxa de canals i fent circular la sang, aportant benestar, pau i salut en general.  

Beneficis:

  • E ns proporciona benestar, equilibri físic, psíquic i emocional, salut, revitalització, i serenitat.
  • Ens tonifica i relaxa, alliberant les tensions i l’estrès.
  • Incrementa la circulació de la sang i de l’energia vital, enfortint a nivell articular, tendinós i muscular. 
  • Millora la coordinació psicomotriu, l’equilibri i la postura corporal.
  • La pràctica continuada del txi-kung ens ajuda a prevenir i tractar certes malalties, dolors i desequilibris. 
  • Desenvolupa la presència, la consciència corporal i l’estabilitat mental.
  • Reforça el sistema immunològic, el sistema nerviós, cardiovascular, respiratori, digestiu i renal. 
  • Aporta centrament: unint la ment i el cos.
  • Desbloquejar el cos d’emocions i alliberant-lo de tensions.
  • Potencia l’entusiasme, la calma, la claredat mental, i la pau interior.

* Practicarem diferents sistemes de Txi-kung dinàmic:

Ba Duan Jin, sistemes de construir energia, txi-kung d‘òrgans, estirament de meridians, Fan song gong, Shi Er Fa, Song gong…

* Aplicació de digitopuntura i auto-massatge.

* Moviments encadenats de la forma de Tai-txi 24 Yang.

Montserrat Gotsens Fainé

655 83 67 67

Montserrat.gotsens@gmail.com

Diplomada en tècnica-salut de tai-txí.

Terapeuta en tècniques manuals.

Formada en medicina Xinesa, medicina Tibetana i meditació.